Wizyta w Parlamencie Europejskim

Grupa mieszkańców powiatu tarnogórskiego na zaproszenie posła Parlamentu Europejskiego dr. Jana Olbrychta uczestniczyła w wyjeździe do Brukseli. Zapraszamy do przeczytania relacji uczestniczki wyjazdu Sylwii Bednarek.

Po powrocie z wycieczki w Brukseli jestem bardzo zadowolona. Były to trzy dni pełne wrażeń.Po raz pierwszy spotkaliśmy się całą grupą na placu św. Andrzeja w Katowicach. Wszyscy byli w doskonałych nastrojach. Nawet 18 godzinna podróż nie zepsuła naszych humorów.W końcu dotarliśmy do Leuven w którym znajdował się nasz hotel. Po zameldowaniu
i dwugodzinnej przerwie wyruszyliśmy zwiedzać miasto. Oprowadzał nas po nim pan Łukasz. Wszystkich zachwyciła architektura rynku który obejrzeliśmy jako pierwszy. Przewodnik opowiedział nam historię tego miejsca oraz wiele ciekawostek związanych z zabytkowym ratuszem przekształconym na bibliotekę. Nie zważając na padający deszcz udaliśmy się zobaczyć  Dzielnicę Begijnhof w której niegdyś zamieszkiwały beginki a współcześnie jest odpowiednikiem polskiego akademika. Wszyscy byli zachwyceni urokliwością i zacisznością tego miejsca. Zaskoczyła nas ilość placów na których przesiadywało wielu młodych mieszkańców tego miejsca. Po obejrzeniu ciekawszych miejsc uczestnicy wycieczki mogli spędzić czas w dowolny sposób. Wszyscy Belgowie byli niezwykle uprzejmi. Odwiedzaliśmy  kawiarnie pełne pysznych frytek słynnych w całej Europie.
Drugi dzień był bardzo emocjonujący. Po śniadaniu udaliśmy się do Parlamentu Europejskiego. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem rozmiaru i nowoczesności tego budynku. Każdy otrzymał przy wejściu kartę gościa. Udaliśmy się na spotkanie z europosłem
p. Olbrychtem. Przyjął nas bardzo serdecznie. Opowiedział o swojej pracy w Euro Parlamencie i jego funkcjonowaniu. Bardzo chętnie udzielał odpowiedzi na zadawane przez uczestników wycieczki pytania. Po krótkiej konferencji udaliśmy się z panem Olbrychtem na zwiedzanie Europarlamentu. Zobaczyliśmy salę konferencyjną i wiele innych ciekawych obiektów. Następnie pan euro poseł zabrał nas na obiad. Byliśmy zaskoczeni jego gościnnością i zaangażowaniem. Na korytarzach spotkaliśmy kilku innych euro posłów
z naszego parlamentu którzy równie ciepło nas przywitali. Ostatnim punktem zwiedzania Europarlamentu było obejrzenie biur naszych europosłów. Wszyscy przez moment mogli się poczuć jak pracownicy tego wielkiego gmachu i zapewne wielu młodych ludzi którzy uczestniczyli w spotkaniu podjęli decyzję o podjęciu takiej kariery jak europoseł Olbrycht. Miło zaskoczyły nas upominki od klubu Platformy Obywatelskiej. Panie które zostały laureatkami konkursu Ślązak Roku pożegnały  pana Olbrychta śląską piosenką co było bardzo miłym akcentem.
Cała reszta dnia upłynęła na zwiedzaniu rynku Grand-Place oraz muzeów z których słynie Bruksela. Z przyjemnością przyglądaliśmy się nowoczesności tego miasta. Cieszymy się że dzięki Unii Europejskiej oraz zaangażowaniu naszych europosłów  w przeciągu kilku lat tak będzie wyglądać większość polskich miast. Dzięki wolnemu czasowi który podarowali nam organizatorzy wycieczki mogliśmy w pełni poczuć multikulturową atmosferę tego miejsca.Trzeciego dnia udaliśmy się do Brugii. Miejsce to zostało okrzyknięte centrum europejskiej kultury. Na każdym rogu mijaliśmy muzea. Zachwyciła nas architektura tego miejsca a duża ilość kanałów i rejs stateczkiem sprawiła że każdy poczuł się jak w Wenecji. Zobaczyliśmy
i poznaliśmy historię Kościoła Zbawiciela, Katedry Najświętszej Marii Panny oraz zabytkowego ratusza. Również możliwość zobaczenia panoramy całego miasteczka z wieży położonej w centrum miasta była niezwykle ciekawa. Po kilku godzinnej przerwie na zakup pamiątek nadszedł czas na powrót, który odbył się bez komplikacji. Uczestnicy choć zmęczeni, byli bardzo usatysfakcjonowani. Osobiście jestem bardzo wdzięczna panu Olbrychtowi za zorganizowanie tej wycieczki oraz zaproszenie i ciepłe przyjęcie nas
w Parlamencie Europejskim.

Sylwia Bednarek

• PO w Powiecie Tarnogórskim

Platforma Obywatelska w Powiecie Tarnogórskim ciągle się rozwija. Poza Tarnowskimi Górami jesteśmy także obecni w Radzionkowie, Tworogu, Kaletach i Świerklańcu.

• Dołącz do nas

Zachęcamy do wstąpienia w szeregi członków Platformy Obywatelskiej. Dołącz do naszej grupy aktywnych ludzi i twórz razem z nami społeczeństwo obywatelskie.

Lokalne Koła PO

42-600 Tarnowskie Góry

tel: 509 145 093
e-mail: tg2@tg.platforma.org

© 2008; Platforma Obywatelska Tarnowskie Góry. Kopiowanie treści i fotografii bez zgody właściciela serwisu zabronione.